Pysen & jag

Idag öppnade mamma och Valle sitt musik och bokcafe i röjdåfors. Vi var tvugna att göra smörgåsar, städa, göra kaffe och lägga fram bullar och muffins. Mamma var stressad och jag, Ann-Sofie och Mats blev fast vid smörgåsbordet och gjorde olika smörgåsar. Dom blev ganska snygga faktiskt... Sen lite efter kl 4 så kom det helt plötsligt jätte mycket människor! Jag hade inte räknat med så många alls. Men det blev fullt på cafeet så det fanns inga stolar kvar och vi fick ta ut extra bord! Mamma och Valle sjöng och spelade lite och alla köpte kaffe och bullar. Efter en stund blev jag lite uttråkad och gick ut till Pysen (Valles katt) och höll han sällskap och gav han mat. Fick 2 lager katthår på mej :P Kom på att han och jag var ganska lika. Vi båda är sällskapssjuka på ett eller annat sätt!
Det var iaf en lyckad dag för mamma och Valle. Tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0