Bakdag idag

Jag och Ann-Sofie åkte till farmor idag vid 11 eftersom vi skulle baka pepparkakor. Vi fick frukost (eller för mej var det frukost iaf) med farmors hembakadebröd, kaffe och lussekatter :) Vi damsög och städade lite, eller ja, hela nervåningen :P Fann massa intressanta saker när vi städade... Sen tog vi en paus och började med bakningen ist. Farmors pepparkaksdeg är verkligen den godaste som finns, åt hur mycke som helst! Vi hade en annan köpt deg också men den va bara klibbig och inte alls god i jämförelse, hehe. Ända sen vi varit små så har jag och Ann-Sofie gjort varsin kaka att hänga i fönstret (tex en katt, gris eller annat djur) någon slags tradition, så vi gjorde såklart det idag med :) Jag gjorde en katt, Ann-Sofie en kanin och farmor en gris. Skulle egentligen dekorerat dom också men hade ingen kristyr. Typiskt. Och på vägen hem blev min katt tyvärr svanslös... Haha.




Min julgran blev snygg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0