Smiling

Tummen upp för mina tänder!
Har varit hos tandläkaren idag. Att sitta i väntrummet där är mycket värre än att sitta i väntrummet på sjukhuset. Jag vet inte vart jag ska kolla och det är jämt massa tanter som stirrar på mej i smyg. Så jag tvingas att låtsas se på den lilla tvn.
Men i alla fall, tandsköterskan har alltid tyck förut att mina tänder är fina och jag har aldrig haft hål. Så nu tyckte dom att jag kunde va med i frisktandvården och att det skulle vara bättre för mig eftersom det är "smidigare" och man behöver inte betala vid några besök. Fick en broschyr med mej hem men jag känner mej lite tveksam till det för att man betalar in en viss summa varje månad, så jag vet inte riktigt om jag skulle tjäna på det. Fast om mina små visdomständer skulle få för sej att ploppa upp så skulle ja förmodligen vara tvungen att dra ut dom och det skulle kosta ca 3000! Om man var med i frisktandvården så kostade det inget för att man betalade in varje månad.
Men jag vet inte... Jag är avtalsrädd.

Saknar förresten att få söta klistermärken, studsbollar och dom små plastleksakerna som man fick när man var liten efter varje undersökning. Då såg man fram emot att gå dit, haha.

Mörda tandtroll-spel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0