Oändligt

Trött. Vaknade av ljudet av skidor från tvn. Som tur var så var det ju vasaloppet så jag behövde inte gå upp. Läste lite, somnade igen och drömde osammanhängande. Vaknade sen igen av att nån sa "Björndalen" så då tvingade jag mej upp och fick se slutet av sprinten i skidskyttet. Gjorde mej inget särskilt faktiskt. Har varit mest bekymrad över att missa 5 milen i Homenkollen men kom fram till att jag skulle kunnat sova mycket mycket längre. Typiskt.

Fredagen var kul, det sammanfattar det hela bra. Fast de kändes ganska segt på ankan, inge drag liksom och hur kan man kalla den lilla fjuttiga rutan dom har där för dansgolv, haha. Det är ju det man vill göra när man går ut, även om jag inte är nån festmänniska så vill jag dansa. Anyway, tycker det är rätt så ointressant att skriva och läsa om sånt här. Så no more.

Förresten jag tycker om att läsa sånt där någon har lagt ner sej i att berätta och verkligen kan beskriva hur känslor och händelser uppfattas av dom på sitt egna sätt. Användandet av konstiga liknelser och "svåra" ord kan ibland vara så invecklat att man nästan kan tolka det hela hur man själv vill.  Ibland så önskar jag lite att jag också var en sån person som använder minst två smarta ord i alla mina vanliga meningar. Fast nu är det så att jag är inte så avancerad och har inte sånna ord intryckta i mitt vokabulär, jag kanske inte har någon användning för dom, haha. Jag klara mej bra ändå. Vad jag egentligen vill ha sagt är att jag är glad att det finns smarta och väldigt medvetna människor som kan uttrycka sej och nå ut till och beröra andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0