Regnjacka på

Köpte jättesöta blommiga gardiner på ikea förut. Mönstret fanns på ungefär var och varannan vara vilket jag kan tycka är rätt tråkigt och är oftast sånt jag undviker att köpa, men jag tänkte att gardiner är ändå passande. Ann-Sofie har nämligen klagat över att mitt rum behöver mera mönster och färger. Hon är alldeles för huslig av sig haha.
Blev ett minus för ikea idag faktiskt. Besviken på deras mat. Beställde min mat, betalade och åt. Maten var ljummen för oss alla tre och sen märkte vi att jag hade betalat för någon helt annan rätt än den jag ätit. Så betalade cirka 20 kr extra. Skulle ha klagat men vi hade verkligen inte tid. Typiskt. Var tvungen att skynda iväg på studiebesöket ist.

Var mycket blandade känslor på patologen. Fick se på hudprover och en bukspottkörtel som de skulle ta prover på. Det kändes lite konstigt att vara på obduktion faktiskt. Inte att det var hemskt men det blev någon slags tryckt stämning eftersom man inte visste hur alla skulle reagera på själva situationen. Vi fick se väntrum, avskedsrum, ett rum där de tvättar kropparna och kylrummet. Fick också snabbt kolla in i själva obduktionssalen men alla behövde inte det eftersom det tydligen låg en kropp där inne som skulle undersökas. Väldigt intressant och lite overkligt också. Det var verkligen jobbigt för en del men det är nog bra att se hur det är på riktigt, att det inte är så farligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0