Ductus choledochus

Är inne på sista LIA-veckan nu. Fem hela veckor.
Måndag-onsdag har jag spenderat på urologmottagningen. Trivdes jättebra där och skrev väl mest om urinblåsor och prostator. Nu på torsdag och fredag är jag på endoskopin och skriver. Så idag har jag fått vara med på några undersökningar. Det blev ett par koloskopier och en ERCP där de gick in i gallgången och drog ut en metallstent (typ ett rör som vidgade gallgången så att gallan kunde komma ut) och satte dit en ny i plast. Riktigt intressant att se. Tycker det är så häftigt att läkaren vet exakt vart han är och vad han gör. Sånt precisionsarbete liksom.
 
Imorgon slutar jag hyfsat tidigt och sen åker jag hem till Tarsby. Sen på lördag har jag fikadejt med Steph!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0