Op väst

Jag har haft en jättebra dag, bästa under hela praktiken tror jag. Var med på operation väst under morgonen. Fick vara med under en bråckoperation på ett barn. Det var rätt fascinerande, fast det kändes så konstigt att sitta två meter bort från de som opererade och se på en skärm vad som gjordes. Det var väldigt odramatiskt och lugnt faktiskt. Inte alls som jag trodde.
Jag fick se slutet av ett ingrepp när de tog bort polyper i bihålorna också, men sen hann jag inte vara med på så mycket mer för det var en del inställda operationer. Sköterskan som jag gick runt med sa att det var synd att de inte fått in något akut kejsarsnitt som jag kunde varit med och sett! Det var jag väldigt glad över kan jag säga.
 
Imorgon kanske jag får vara med och se nått mer för då ska jag till operation öst. Jag minns inte riktigt vad det var för skillnad mellan väst och öst men det var olika typer utav operationer i alla fall. Hoppas det blir en minst lika bra dag som idag.

Kommentarer
Postat av: stäfany

Hihi, häftigt! Jag har opererat mig för både brock och tagit bort polyperna haha va skoj! Synd att du inte fick se ett kejsnarsnitt, det hade varit roligt ju! :D

Svar: Det var jätteintressant. :) Jo det hade varit spännade, fast samtidigt tycker jag att det verkar så privat och som en så stor grej liksom.
Veronica

2012-11-06 @ 21:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0