Ola grävling söker jobb?

När jag var hos farmor och farfar sist bläddrade jag för skojs skull igenom en hyfsat ny Bamse-tidning som jag fann på en hylla. Har nämligen själv prenumererat på Bamse när jag var liten och har flera pärmar med gamla tidningar hemma hos mamma. Var lite nyfiken på om det fortfarande var samma enkla men fina berättelser eller om det hade kommit till något nytt. Läste den första sagan om Bamse och hans små äventyr i skogen och tänkte att det inte har förändrats alls. Men sen bläddrade jag vidare och blev förvånad över vad den andra berättelsen handlade om. Lite besviken också. När man läser Bamse så är man liten och ska inte behöva tänka på sånna saker. Inte än. Man ska få drömma och ha en livlig fantasi. Började läsa berättelsen men läste inte ens klart sidan, det blev för konstigt för mej. Jag får nog läsa dom gamla tidnigarna istället, haha.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0