En fundering

Hur ska man kunna veta vad människor har för intentioner? Ansträngande att ens försöka tänka på.
Tänk om man bara kunde stänga av allt. Sätta hjärnan och känslor på autopilot, bara slappna av och leva på det ett tag. Utan att tycka. Nackdelen är bara att undertiden man själv är känslomässigt död så känner och tänker alla andra fortfarande, dom stannar inte upp, världen väntar inte och alla tankar som man aldrig tänkt och alla känslor som man aldrig känt kommer rusa fram samtidigt som man kommer tillbaka och acklimatiserar sej till verkligenheten igen. Nä det är nog inte en så bra ide ändå...
Borde sluta tänka så mycket och istället läsa ut min bok som jag måste lämna tillbaka till biblioteket imorn. Men kommer ändå att ligga och fundera på saker när lampan är släkt. Det är konstigt att alla udda och finurliga funderingar poppar upp när man ska sova och sen glömmer man bort allt nästa dag. Det enda jag verkligen kommit fram till som är något så när vettigt är att jag är en tänkare. Andra är pratare och lyssnare. Men jag är en tänkare. Punkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0