Väldigt glatt idag vill jag påstå

Har lyssnat på massa jullåtar idag i butiken så nu sitter ja och nynnar på dom. Men jag känner mej inte så positivt inställd till julen ändå. Jag gillar den inte. Det blir bara så jobbigt i längden att alltid känna av en massa stress och höra stora suckar runt omkring sej hela tiden... Julen ska va trevlig men de är den inte, den är bara påtvingad. Ingen är riktigt nöjd med den liksom. Har inte känt nån mysig julstämning på flera år. Man blir bara nöjd när allt är överstökat så alla kan åka hem och man får bädda ner sej i sängen. En sak jag gillar med julen är att pynta julgranen. Jag och Ann-Sofie tar fram alla gamla julgranskulor. Dom fina röda kulorna, kottarna i olika färger (helt klar dom finaste som finns), dom stenåldersgamla små kulorna och så klart alla smällkarameller som vi gjort när vi var små som vi alltid täcker hela granen med så man knappt ser den. Och det finns massor av andra grejer som också hängs upp. Haha, som en bild på kalle anka och andra mysko saker. Så pynta granen är kul. Sen tänder man ljusen, tar ett steg bakåt och begrundar mästerverket.

För att inte fördjupa mej mer i detta så tror jag att jag dyker ner i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0