Det finns så mycket mer att upptäcka

Jag har aldrig rest någonstans. Helt otroligt, jag vet. Många jag känner har redan varit utomlands och sett sig omkring i massor av länder och städer. Sett andra kulturer. Själv har jag inte så mycket att komma med. Jag har varit i Norge. Thats it. Sverige och Norge är visserligen inte så pjåkigt men jag vill se dom platserna som är stora för mig, som jag har drömt om. Jag skulle vilja dra på mej ett par kängor och vandra i öppna landskap, bland berg och regnskogar. Rida på kameler, klappa en elefant, få ögonkontakt med en liten apa. Kanske snorkla i havet och leta fiskar och få panik av maneter också. Känna pulsen och atmosfären i stora städer eller små byar. Bara observera hur andra människor lever. Lyssna, lukta, känna, se, smaka. Jag vill se solen gå ner i tusen olika länder... Längtar efter någon slags ny frihet och nya känslor som gör att jag tappar andan. Allt. Iband längtar man bort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0