Stillastående söndag

Fick på nått vis för mej att jag skulle tvätta några av mina vantar och mössor förut. På lapparna innuti stod det såklart handtvätt så jag va tvungen att ha dom i handfatet. Hade i en massa tvättmedel och direkt jag tryckte ner allting i vattnet så blev det helt brunt. Så där slemmigt sunkigt brunt... Tänkte på att jag har haft på mej allt det där äckliga smutset. Damm, skit, inpyrd rök... Jag vet inte alla ställen var dom där sakerna varit (speciellt vantarna). På hemska dörrhandtag på offentliga toaletter, kundvagnar som tusentals andra människor har skjuvit runt på och dom har säkert bara legat och drällt på nått golv. Usch.
Fast nånstans i min hjärna tror jag att det är inte så farligt med smuts. Kan till och med vara bra? Jag tror inte man ska överdriva renlighet. Förstår mej inte på personer som gnider in händerna i alcogel direkt dom har tatt i hand med nån. Känns som immunförsvaret bara mår bra av lite smuts och kanske får bättre motståndskraft.  Men det var nog ändå på tiden att jag tvättade mina vantar...


Äsch, ta mej hem till min fina skog.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0