Marieberg

Kommit hem efter en riktigt seg tågresa. En kul sak förut var att medan jag satt och väntade på mitt tåg vid stationen så hörde jag några stå och prata om big brother. Jag vände på huvudet och såg Gry Forssell stå där. Så otippat.

Tidigare idag har vi varit på studiebesök vid Mariebergs hospital/mentalsjukhus, ett ställe i Kristinehamn. Det är inte så mycket verksamhet där just nu, utan vissa hus är ombyggda till lägenheter och andra kommer troligtvis att rivas. Förut när de hade patienter där så var området som en självförsörjande liten by, som en egen inhägnad värld helt avskärmad från omvärlden. Vi gick runt på området och fick höra några intressanta historier om de gamla patienterna och hur saker gick till där. Det var så himla fint runt omkring med en park och stora gröna ytor och alla husen var gigantiska röda tegelhus. Kändes som man kom in i en annan bortglömd tid. De som bor där nu måste vara riktigt nöjda, även om det kanske är lite olustigt att tänka på vad som kan ha hänt där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0