Känsla för tidsuppfattning

Tre dagar har gått av min LIA. Just nu känns det som att jag redan har varit ute i två veckor. Helt borta.
Har hunnit göra mig lite hemmastadd på ortopedmottagningen. Jag delar faktiskt rum med en tjej som tog examen förra året, vilket är rätt kul eftersom det inte är alltför längesen hon själv var ute på LIA och irrade runt. Hon vet hur jag känner mig alltså.
 
Idag har varit en riktigt intressant dag. Efter lunch fick jag gå med en trevlig ST-läkare på hans pass när han undersökte patienter med olika typer av frakturer. Hade inte en aning om hur läkare undersökte brutna ben förut, men det ser lite hårdhänt ut. Det var rätt kul att se på röntgenbilder också när någon faktiskt kan förklara vad det är man ska leta efter. Man lär sig så mycket bättre och förstår hur saker och ting hänger ihop om man får vara med ute och se vad läkarna egentligen gör. Jag vill se mer!
 
Imorgon ska jag så klart skriva diktaten på de patienter som jag fick träffa idag. Det kan ju bli spännande med tanke på hur läkaren dikterade haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0